הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 


אתר זוהר החיים הוקם על ידי הרב יוחנן באנון ז"ל 
האתר משומר למען זכרו על ידי מפעל הזוהר העולמי (Ha-Zohar.info) ולימוד הזוהר היומי (DailyZohar.com)

   פרשת בראשית    פרשת נח    פרשת לך לך    פרשת וירא    פרשת חיי שרה    פרשת תולדות    פרשת ויצא
   פרשת וישלח    פרשת וישב    פרשת מקץ    פרשת ויגש    פרשת ויחי    פרשת שמות    פרשת וארא
   פרשת בא    פרשת בשלח    פרשת יתרו    פרשת משפטים    פרשת תרומה    פרשת תצוה    פרשת כי תשא
   פרשת ויקהל    פרשת פיקודי    פרשת ויקרא    פרשת צו    פרשת שמיני    פרשת תזריע    פרשת מצורע
   פרשת אחרי מות    פרשת קדושים    פרשת אמר    פרשת בהר    פרשת בחוקותי    פרשת במדבר    פרשת נשא
   פרשת בהעלותך    שלח לך    פרשת קרח    פרשת חוקת    פרשת בלק    פרשת פינחס    פרשת מטות
   פרשת מסעי    פרשת דברים    פרשת ואתחנן    פרשת עקב    פרשת ראה    פרשת שופטים    פרשת כי תבוא
   פרשת כי תצא    פרשת ניצבים וילך    פרשת האזינו    פרשת זאת הברכה
 
    עמוד הבית
    צור קשר
    תחילת הבריאה
    מבנה העולמות
    ראש השנה
    תם עוונך בת ציון
    הנהגות וסגולות
    אדם
    גאולה
    לאלפים
    חיים על פי הזוהר
    אלול
    24 אלף תלמידי רבי עקיבא
    פתיחת אליהו
    רבי שמעון בר יוחאי
    תיקוןני זוהר חדש
    כללי סודות ורזי התורה
    מעלת עיסוק בזוהר
    מהו צדיק ?
    הליכות אור - נוער וחינוך
    סוד הקפת התיבה
    מפעל הזוהר העולמי
    סוד קליפת נוגה
    נפש, רוח, נשמה..
    הצלת רבי יצחק
    ערב רב
    טעמי המצוות
    קריאת שמע בכוונה
    להידמות לאבות
    ט"ו בשבט
    שבת קודש
    שיויתי השם
    רבי שמעון מבטל מוות
    מעלת הלילה
    חיזוק באמונה
    נטילת ידיים
    רחל
    ויעבור
    יום הכיפורים
    ייחודים בתנועה
    מדרש האותיות
    פרשיות השבוע - וידאו
    סוכות
    צפיחית בדבש
    מעוט הירח
    תלמוד ארץ ישראל
    תפילה בציון רשב"י
    סדר עליית הנשמה
    תמונות
    לב נתיבות עשר מאמרות
    חנוכה
    שיעורי תורה בצ'ט
    ברכות השחר
    סגולות שבת
    מזמור יט - פרוש הזוהר
    מדרש רות - זוהר
    הקדמה 6 מצוות
    שיעורי וידאו - זוהר
    פסח
    שביעי פסח ועומר
    עמלק העייף, ישראל יעף
    מעלת משה רבינו
    משיח
    המלחמה האחרונה 1
    אלפיים שנות תפילה
    מדרשי זוהר
    בראשית תמן - תיקון 48
    שום תשים עליך מלך
    כבד את אביך...
    אידרא זוטא
    יסודות הזוהר
    להשיב את הבן לאב
    נסתם הפתוח ונפתח הסתום
    אנכי ה'
    קריאת זוהר כללית
    שיעורי זוהר בקול
    אלול ושיעורים תשרי
    למה אנחנו כאן?
    רפ"ח
    ממלכת כהנים
    פרשות השבוע
    חגי השנה
    סודת הזוהר
    דרשות הרב בטקסט
    תורה וישראל חד הם
    מפתח החכמה ביראה
    ראשי ישן
    הנהגות הימים
    מבצע ה - 70
    שיעורי עץ החיים
    מחיה המתים
    נבואת פרס אירן
    חיטה ומשיח
    נצח זמן ומקום
    נישואין גירושין
    פורים
    מוצאי שבת
    סוד הפרצופים - בפשט
    מלאכים המלווים
תרומות לברכות בעלון
ובאתר נא להשאיר את נוסח
הברכה.
התרומות מיועדות להחזקת האתר
הדפסת עלוני הזוהר
הכנת סרטי וידאוו ייחודים, שיעורי זוהר 
 

 

הזוהר הקדוש מלמד האדם להתקדש ולהיטהר, בחיצוניות ובפנימיות, להדבק בדרכו של רבי שמעון בר - יוחאי, זיע"א, לדעת ולהכיר טעמי המצוות, מקומן בעולמות ובפרצופים העליונים, לחבר מידותיו של הקב"ה ולהמליכו על כל העולמות הקשורים בשורש האדם, לדעת ולהכיר את הכוחות הפועלים בסביבתו, ולהכפיף אותם לסיוע ולעזר להגיע אל תיקונו, בהמשך הדרך מלמד הזוהר כיצד אדם ידע תיקונו, סיבת היותו דווקא בגוף זה, במשפחה זו, בעיר זו, כיצד להשפיע וממי לקבל שפע, כיצד להתפלל ומהות התפילה ועוד.  לחיות על פי הזוהר משמעותו למסור נפשך לעולם הבא על חשבון העולם הזה, ולהתנתק מכל תאוות העולם הגשמי, מרצון, מידיעה, משמחה ובעיקר שלימות האמונה בבורא עולם ובתכלית. אזי כל הסתכלות והתבוננות בכל מה שמסביבך היא - זוהר, חסידות, וחומרות, לימוד הלכות וסיבתן מהות עבודת האדם ותיקון הנפש כפי שאמר בזוהר חלק א דף יב/ב  מִצְוָה חֲמִישִׁית - כָּתוּב יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה. בַּפָּסוּק הַזֶּה יֵשׁ שָׁלֹשׁ מִצְווֹת: אַחַת לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה, וְאַחַת לְהִתְעַסֵּק בִּפְרִיָּה וּרְבִיָּה, וְאַחַת לָמוּל לִשְׁמוֹנָה יָמִים וּלְהַעֲבִיר מִשָּׁם הָעָרְלָה. לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה וּלְהִשְׁתַּדֵּל בָּהּ וּלְהַגְדִּילָהּ בְּכָל יוֹם לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹ וְרוּחוֹ. שֶׁכֵּיוָן שֶׁאָדָם מִתְעַסֵּק בַּתּוֹרָה, הוּא נִתְקָן בִּנְשָׁמָה אַחֶרֶת קְדוֹשָׁה, שֶׁכָּתוּב שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה. הַנֶּפֶשׁ שֶׁל הַחַיָּה הַקְּדוֹשָׁה הַהִיא. שֶׁכַּאֲשֶׁר אֵין אָדָם מִתְעַסֵּק בַּתּוֹרָה, אֵין לוֹ נֶפֶשׁ קְדוֹשָׁה, וְהַקְּדֻשָּׁה שֶׁלְּמַעְלָה אֵינָהּ שׁוֹרָה עָלָיו. וְכַאֲשֶׁר מִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה, בְּאוֹתוֹ הַדִּבּוּר שֶׁהוּא מְבָרֵר בָּהּ, הוּא זוֹכֶה לְנֶפֶשׁ הַחַיָּה הַהִיא וְלִהְיוֹת כְּמוֹ מַלְאָכִים קְדוֹשִׁים, שֶׁכָּתוּב (תהלים קג) בָּרְכוּ ה' מַלְאָכָיו. אֵלּוּ הֵם שֶׁמִּתְעַסְּקִים בַּתּוֹרָה שֶׁנִּקְרָאִים מַלְאָכָיו בָּאָרֶץ.

הסבר: תקון הנפש נעשה ע"י העליונים של הנפש, רוח ונשמה, נפש היא החוטאת, היא גשמיות והארציות היא התלכלכה בזוהמת הנחש היא נמשכת אחר תאוות הגוף והחומר, אבל היא גם ניצוץ קדוש היא המלכות שנפלה בשבי ושכחה בית אביה ותורתו, היא שכחה את התכלית אחרי כל כך הרבה זמן בשבי הנחש עד להולדתה בגוף יהודי, הרוח והנשמה אינם יכולים להתלבש בגוף מטונף גוף חשוך שאינו זוכר מאין בא ולאן הולך, לאחר שאדם מתחיל לעסוק בתורה הוא נטהר ואז הרוח מתלבשת בו ומלמדת אותו ואחר זמן שהוא לומד ומקיים מצוות אזי גם הנשמה מגיעה ומתלבשת בנפש וברוח והם מתעלים בכח הנשמה הקדושה, וכאשר הנשמה מתלבשת אזי אותו אדם עוסק במסירות נפש בהקרבת גופו ונפשו כקורבן לפני השם וזה שאמר "אדם כי יקריב מכם", מכם לשון מתוככם להקריב את עצמכם על מזבח התורה, הקדושה, התשובה, ואח"כ "ונפש כי תקריב.." לאחר שהקרבת את גופך לעבודת השם, בלימוד תורה, בתפילה, עכשיו תקריב את הנפש את כל תאוות החומר והגשמיות, תאוות האכילה והשתיה והתשמיש, תאוות העצלות והנרפות, תאוות הגאווה והכבוד והממון אלו הם קורבנות הנפש, תשאף לשעבד החומר לרוח, לנשמה שתתגלה עלייך, ואז בהכרח תדבק בכל הצדיקים שעסקו בסודות התורה לדעת את סוד העולם האמיתי, עולם הנצח שבו אין אכילה ושתיה ותאוות גוף, תכין את עצמך ליום "מכת חושך" ליום שלא יהיה חומר יותר ומי שלא נדבק ברוחניות העליונה, אזי הוא יהיה בחושך מצרים לנצח ר"ל, כי שיעבד עצמו לחומר המתכלה, ואלו ששעיבדו עצמם לרוח, ימצאו עצמם באור כאמור ולכל בני ישראל היה אור...
 
 
דרשת מר"ן רבי ניסים פרץ זצוק"ל
פרשת ויקרא שנת התשע"א

דרשת מורינו ורבינו רבי ניסים פרץ זצוק"ל

פרשת ויקרא

ענין הקורבנות, תורת כהנים חומש ויקרא  

בודאי ובודאי שהקב"ה לא רוצה בחומש הזה שנקריב קורבנות של בהמות פר איל וכבש, לא זה רק רצון השם, השם רוצה שנקריב את הלב, שנקריב את הגוף, שנזבח את היצר, שנקריב את כל עצמינו את הנרנח"י שלנו לכבוד השם יתברך. התבוננות בפסוק ב' מפרשת ויקרא מבארת זאת:

ויקרא פרק א

(א) וַיִּקְרָא אֶל משֶׁה וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֵלָיו מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר:

(ב) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַיהֹוָה מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם:

הפסוק הזה כתוב כל כללות ענינו של הספר הזה

יש לשאול למה לא אמר איש כי יקריב מכם, או נפש כי תקריב, למה אמר אדם?

גם כי יקריב מכם, וכי מקריבים קורבנות של אדם?, אחד היה שהקריב את בתו והכתוב פרסם אותו – יפתח הגלעדי ובטעות.

שאלה שלישית: למה הכפיל את הקורבנות – בהמה היא כלל הבהמות למה פירט מן הבקר ומן הצאן?

הדברים האלו חובקים עולם ומובאים בספרים רבים, ואני אשתדל להביאם בתמצית בע"ה.

הקב"ה חשש מאוד שמא עם ישראל לא יבינו את התפקיד הקורבנות  וח"ו יטעו ויחשבו: המלך עכשיו איתנו אנחנו בביתו, לא צריך לשמור ולהזהר כל כך הרבה, מה הבעיה טעיתי, שגגתי, לא שמנו לב,

יש לנו בקר וצאן כבשים עיזים נקריב לשם קורבן. אמר הקב"ה למשה תזהיר אותם! תגיד להם שאני לא חפץ בכזה דבר!

בשבילי יותר טוב שאדם יזהר, ולא יצטרך להביא קורבן של בקר וצאן, אני לא מחפש קורבנות כאלה, אני מחפש שאתה תקריב את עצמך אלי, תעשה את עצמך כקורבן, ותזהר לא לחטוא אפילו בשוגג, אין כזה דבר שאתה בא ואומר לא שמתי לב, לא הבנתי לא ידעתי, טעיתי, מה אתה?

בקר? אתה בהמה?  אתה אדם!, "אדם מועד לעולם", אתה חשוב מאוד,  למה השתמש בשם אדם? ולא בשם איש או נפש , אנשים בדרך וכלל  חושבים  – אדם שבא מהאדמה, בשר ודם, אבל הזוהר הקדוש והאר"י הקדוש אומרים שהשם אדם הוא מלשון אדמה לעליון, נכון שהגוף עפר ואפר בשר ודם, שגם נקרא אדם, אבל הבשר רק בשר אדם הוא לא אדם,

לאדם  יש נרנח"י – נפש מעולם העשיה, רוח מעולם היצירה, נשמה מעולם הבריאה, חיה מעולם האצילות, יחידה מא"ק, - א"ק אבי"ע חלק אלוה מלמעלה, יחידה, יחידו של עולם. אז אתה חושב עצמך בשר ודם עפר ואפר, זה תגיד כשמישהו פוגע בך, מעליב אותך,

אבל כשאתה בא לעבוד את השם יתברך, תראה איזה כוחות ה' נתן בך! נרנח"י  "אדמה לעליון" תראה איזה אדם גדול אתה.  יש בך את כל האבי"ע (עולמות אצילות, בריאה, יצירה ועשיה), אז אתה אומר טעיתי! איזה בן אדם אתה?

אדם כי יקריב מכם קורבן לה', למה אתה כל הזמן אומר שאתה לא יודע לא שמתי לב!, טעיתי!? כיון שהנפש הבהמית שבך: (האדם מורכב מהנשמה הקדושה שהיא הנרנח"י ומורכב מהגוף שהוא בשר ודם ובאמצע בין הגוף לבין הנשמה הקדושה יש את הנפש הבהמית) ומכוון שהיא קרובה עם היצר הרע לגוף היא שולטת עליו. ואילו הנשמה רחוקה ממנו קשה לה לשלוט,

הקב"ה נתן את היצר הטוב את הרצון הטוב היא מתחברת לנרנח"י  אז היא יכולה להקריב, לכבוש את הנפש הבהמית ולהגיע לגוף ולקדש אותו בתורה ובמצוות "אשר קידשנו במצוותיו.." הקב"ה חפץ בעולם הזה בגוף! לקיים בו את המצוות, אבל היא אפשר להגיע לגוף – הנפש הבהמית שומרת על הגוף, אומרת לגוף, אתה תשב, אל תחשוב, אל תתבונן , תגיד לא ידעתי לא הבנתי, תאכל, תנוח, תישן..

יוצא שהגוף נשמר על ידי הנפש הבהמית. ואילו הנשמה הקדושה באה ואומרת לך מה אתה חושב שבאת בשביל עולם הזה לנוח, קום מה לך נרדם?, קום קרא לאלהיך, בוא אני אזכה אותך לתחיית המתים לחיי נצח,

בא הקב"ה  ואומר מה הקורבן שאני רוצה – שהאדם הנרנח"י, אתה אדם גדול, תקריב את החלב ואת הדם שלך, מאפוא אני אקריב? את הנפש הבהמית תקריב "מכם", את זה אני רוצה יותר חשוב משתגיד לי טעיתי, שגגתי ומביא לי בקר וצאן, אז כאן אמר לקב"ה למשה איזה קורבן הוא מעדיף, את הנפש הבהמית. מן הבהמיות שלנו.

אדם חושב שחשוב להביא קורבנות, כן, קורבנות של שלמים, תודה, עולה אבל לא קורבנות של חטאת ואשם זה בדיעבד. אל תטעה, יש לך נרנח"י יש לך כוח של הקב"ה בנקודה שאתה רוצה לעשות את רצון השם אין מה שימנע ממך, השם רוצה אותך, קורבן הנפש הבהמית, להקריב את עצמינו לעבודת השם, יום יום, לזרוק את העצלות, את המידות הרעות, את הנפש הבהמית, לתפוס את היצר הטוב להקריב את עצמו לשם, כאשר אדם עושה את רצון השם יש גאולה לעצמו המקרבת את הגאולה הכללית לכלל ישראל לכלל העולם, יהי רצון  שהקב"ה ישלח לנו משיח בן יוסף, משיח בן דוד ונזכה לגאולה במהרה בימינו אמן. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
==========================
 
 

ספר ויקרא פרק א  (א) וַיִּקְרָא אֶל משֶׁה....

רק אל משה קרא, משה נשאר בפנימיות התורה וזכה לשער החמישים שהוא העולם הבא, שער הגאולה, לבדו זכה, עם ישראל נשאר מחוץ לאהל מועד, נבחר לעבור עוד צירופים, גלויות, שיעבוד כדי להגיע למדרגתו של משה רבינו, חומש ויקרא במדבר ודברים הם כולם מעץ הדעת טוב ורע, מותר ואסור, כשר וטמא, ואילו היו זוכים בעץ החיים, תורה ראשונה שנשברה, היה כל עם ישראל מגיע לדרגתו של משה רבינו ובירור ניצוצות הקדושה היה ללא עמל וייסורים כפי שעברו על עמינו מאז ניתנה התורה, כפי שאמר:

בתיקוני זהר דף פז/ב  והארץ היתה תהו ובהו דא עץ הדעת טוב ורע, ודא רזא תהו עמק רע, בהו עמק טוב, ודא עץ הדעת טוב ורע, כי שם בלל ה' שפת כל הארץ, ומהכא נפק כל ערבוביא דטוב ורע, דאיהו רזא דצדיק ורע לו רשע וטוב לו:

תרגום: והארץ היתה תהו ובהו, זה עץ הדעת טוב ורע וזהו סוד תהו עומק רע, בהו עמק טוב, וזה עץ הדעת טוב ורע כי שם בלל ה' שפת כל הארץ, ומזה יצא כל הערבוב של טוב ורע, שהוא סוד הצדיק ורע לו ורשע וטוב לו:

הסבר: תחילת הכל נחש ואדם, אחריהם קין והבל, נח ושאר העולם, שם מול חם ויפת, אברהם מול נימרוד, ישמאעל מול יצחק, עשו מול יעקב - ומיעקב התגלה הטוב והמושלם יעקב שלם, נהיה בסיס מוצק לטוב וכל שאר העולם מעורבב בטוב ורע, חיילות הטוב 12 שבטי יה מתחילים להתפזר בין כל אומות העולם ממצרים עד ימינו לברור את הטוב מהרע, כמו מערבל גדול כל בן זרע יעקב שואב לתוכו את הטוב והרע ובכח הבסיס המוצק, שבנה יעקב השלם, הוא פולט את הרע ומעלה את הטוב לבסיס הקודש, לעולמות הנצחיים שנבנים ע"י השברים והרסיסים שעם ישראל מברר בכל מקומות מושבותיהם, וזו התורה הקדושה שמלמדת את הצדיק להכנס לרע וזה צדיק ורע לו כדי לברר את הטוב, והרשע חי בתוך הרוע עם הטוב שטרם בורר וזה רשע וטוב לו. ויקרא אל משה, מי קרא לו?, כל אחד מנשמות ישראל קורא למשה, משער הנון שער הגאולה שם נמצא משה שם נמצאת הנשמה...

 (נ משה),

לבוא ולסייע לצדיק כאשר הוא נמצא בתוך הרע ומברר אוכל מפסולת, ואין לו יכולת להעלות את הטוב מעומק הרע, ואז מתנוצץ בו משה רבינו, דהיינו נשמת ישראל ומסייעת לו לקום ולעלות את שבע המדרגות שהם שבע יפול צדיק וקם ואז צדיק וטוב לו כי הוא עבר את המדרגות של הרע ועלה אל הטוב, והרשע ורע לו כי בורר ממנו הטוב ואז  יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם (ספר תהילים פרק קד) (לה)  ואז ברכי  נפשי אתת ה' כי היא נגאלה....

 

 

ויקרא פרק ד ענין הקורבנות – ונשלמה פרים שפתינו

(כז) וְאִם נֶפֶשׁ אַחַת תֶּחֱטָא בִשְׁגָגָה מֵעַם הָאָרֶץ בַּעֲשׂתָהּ אַחַת מִמִּצְוֹת יְהֹוָה אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה וְאָשֵׁם: (כח) אוֹ הוֹדַע אֵלָיו חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא וְהֵבִיא קָרְבָּנוֹ שְׂעִירַת עִזִּים תְּמִימָה נְקֵבָה עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא: (כט) וְסָמַךְ אֶת יָדוֹ עַל רֹאשׁ הַחַטָּאת וְשָׁחַט אֶת הַחַטָּאת בִּמְקוֹם הָעֹלָה:

כל העוסק בקורבנות כאילו הקריבן על המזבח ספר חגי פרק א (ב) כֹּה אָמַר יְהֹוָה צְבָאוֹת לֵאמֹר הָעָם הַזֶּה אָמְרוּ לֹא עֶת בֹּא עֶת בֵּית יְהֹוָה לְהִבָּנוֹת: (ג) וַיְהִי דְּבַר יְהֹוָה בְּיַד חַגַּי הַנָּבִיא לֵאמֹר:

כאשר עברו 70 שנים מהגלות הראשונה והיה בלבול בחשבון השנים ועוד לא החלו לבנות את בית המקדש השני הנביא חגי ניבא על הדחייה הזו שהיא צער גדול בכל העולמות. כיון שהקורבנות הן התיקון של העולמות וכשאין קורבנות אין מ"ן מיין נוקבין (תפילות, מצוות) להמשיך שפע ותיקון. בבית ראשון ושני היו קורבנות ממש וכשנחרבו שני הבתים ו"נשלמה פרים שפתינו" הקורבנות הם לימוד התורה ותפילה וייסורים. ראו מה חשיבות הקורבנות לקב"ה ד) הַעֵת לָכֶם אַתֶּם לָשֶׁבֶת בְּבָתֵּיכֶם סְפוּנִים וְהַבַּיִת הַזֶּה חָרֵב: (ה) וְעַתָּה כֹּה אָמַר יְהֹוָה צְבָאוֹת שִׂימוּ לְבַבְכֶם עַל דַּרְכֵיכֶם: (ו) זְרַעְתֶּם הַרְבֵּה וְהָבֵא מְעָט אָכוֹל וְאֵין לְשָׂבְעָה שָׁתוֹ וְאֵין לְשָׁכְרָה לָבוֹשׁ וְאֵין לְחֹם לוֹ וְהַמִּשְׂתַּכֵּר מִשְׂתַּכֵּר אֶל צְרוֹר נָקוּב: הבית חרב ואתם יושבים בבתיכם ספונים - מלשון טוב לכם בבית חם ונעים, ועתה שימו לבבכם על דרכיכם: זרעתם הרבה ומעט אוכל ולא תשבעו מהאוכל, שותים יין - ואין שכרות היין לא פועל, תלבשו לבושים ולא יהיה לכם חם, ואלו שיש להם עבודה ומשתכרים כסף כאילו יש חור בארנקם. כֹּה אָמַר יְהֹוָה צְבָאוֹת שִׂימוּ לְבַבְכֶם עַל דַּרְכֵיכֶם: עֲלוּ הָהָר וַהֲבֵאתֶם עֵץ וּבְנוּ הַבָּיִת וְאֶרְצֶה בּוֹ וְאֶכָּבְדָ \{וְאֶכָּבְדָה\} אָמַר יְהֹוָה: (ט) פָּנֹה אֶל הַרְבֵּה וְהִנֵּה לִמְעָט וַהֲבֵאתֶם הַבַּיִת וְנָפַחְתִּי בוֹ יַעַן מֶה נְאֻם יְהֹוָה צְבָאוֹת יַעַן בֵּיתִי אֲשֶׁר הוּא חָרֵב וְאַתֶּם רָצִים אִישׁ לְבֵיתוֹ: לא איכפת לכם שהבית שלי חרב כל איש פונה לעסקיו ולביתו (י) עַל כֵּן עֲלֵיכֶם כָּלְאוּ שָׁמַיִם מִטָּל וְהָאָרֶץ כָּלְאָה יְבוּלָהּ: (יא) וָאֶקְרָא חֹרֶב עַל הָאָרֶץ וְעַל הֶהָרִים וְעַל הַדָּגָן וְעַל הַתִּירוֹשׁ וְעַל הַיִּצְהָר וְעַל אֲשֶׁר תּוֹצִיא הָאֲדָמָה וְעַל הָאָדָם וְעַל הַבְּהֵמָה וְעַל כָּל יְגִיעַ כַּפָּיִם: גם בימינו חרב בית המקדש וכל דור שלא נבנה בימיו, כאילו נחרב בימיו. חסרון המקדש צריך להיות מובן! מה זה בית השם יתברך? למה הכוונה?  לחסרון התיקון והכפרה, כאשר אדם היה חולה בגלל עוון או חטא, היה מעלה קורבן אשם או חטאת בבית המקדש היה מתוודה מקבל על עצמו שלא לחטוא עוד והקורבן היה עולה... מיד המחלה הייתה נעלמת כלא הייתה. בפרנסה, בזרע בר קיימא, בזיווג. כל חסרון של האדם הוא עבור חטא שלא תוקן וכופר, בית המקדש היה מקום שבו נעשו התיקונים מיד. מובא במסכת אבות כל זמן שעבודת בית המקדש קיימת העולם מתברך על יושביו וגשמים יורדין בזמנן שנאמר (דברים יא) (לאהבה את ה' אלהיכם) ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם ונתתי מטר ארצכם בעתו יורה ומלקוש [וגו'] ונתתי עשב בשדך לבהמתך.. ובזמן שאין עבודת בית המקדש קיימת אין העולם מתברך על יושביו ואין הגשמים יורדין בזמנן שנאמר (שם) השמרו לכם פן יפתה לבבכם וגו' ועצר את השמים ולא יהיה מטר. בימינו אין מקדש ו"נשלמה פרים שפתינו" כל לימוד של הקורבנות מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב את הקורבן, כל יום ללמוד משנת הקורבנות כפי שמופיע בסידור להבין את המשנה ולהרגיש כאילו אתה הכהן מקריב את הקורבן ממש ואז סגולות הכפרה ומילוי החיסרון שיש לך יתמלא: זיווגים, פרנסה,בריאות זש"ק, מספר דקות כל יום בבוקר ועד זמן סוף מנחה שזהו זמן הקרבת הקורבנות.

למדנו את זה גם מאברהם אבינו כפי שמביא בפרשת וירא אָמַר רַבִּי פִּנְחָס, פַּעַם אַחַת הָיִיתִי מְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ וּפָגַשְׁתִּי אֶת אֵלִיָּהוּ. אָמַרְתִּי לוֹ, יֹאמַר לִי מַר דָּבָר שֶׁמּוֹעִיל לַבְּרִיּוֹת. אָמַר לוֹ, בְּרִית גָּזַר הַקָּבָּ"ה, וְנִכְנְסוּ לְפָנָיו כָּל הַמַּלְאָכִים שֶׁמְּמֻנִּים לְהַזְכִּיר חֲטָאֵי הָאָדָם, שֶׁבִּזְמַן שֶׁיַּזְכִּירוּ בְּנֵי אָדָם הַקָּרְבָּנוֹת שֶׁצִּוָּה מֹשֶׁה, וּמְכַוֵּן לִבּוֹ וּרְצוֹנוֹ בָהֶם - שֶׁכֻּלָּם יַזְכִּירוּ אוֹתוֹ לְטוֹב. אָמַר רַבִּי כְּרוּסְפְּדַאי, זֶה מִי שֶׁמַּזְכִּיר בְּפִיו בְּבָתֵּי כְנֵסִיּוֹת וּבְבָתֵּי מִדְרָשׁוֹת עִנְיַן הַקָּרְבָּנוֹת וְתִקְרֻבְתָּם וִיכַוֵּן בָּהֶם, בְּרִית כְּרוּתָה הִיא שֶׁאוֹתָם הַמַּלְאָכִים הַמַּזְכִּירִים חֶטְאוֹ כְּדֵי לְהָרַע לוֹ, שֶׁלֹּא יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת לוֹ אֶלָּא רַק טוֹב. משמע שהמקטרגים לא יכולים לעמוד כנגד הקורבנות ובמקום לקטרג הם מסנגרים כיון שגם הם נהנים מהקרבת הקורבן וּמִי יוֹכִיחַ? פָּרָשָׁה זוֹ תּוֹכִיחַ! שֶׁכֵּיוָן שֶׁאָמַר וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו, מַה זֶּה עָלָיו? לְעַיֵּן בְּדִינוֹ כֵּיוָן שֶׁרוֹאָה נִשְׁמַת הַצַּדִּיק כָּךְ, מַה כָּתוּב? וַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה וְגוֹ'. מַה זֶּה הָאֹהֱלָה? בֵּית הַמִּדְרָשׁ. וּמַהוּ אוֹמֵר? מַהֲרִי שְׁלֹשׁ סְאִים, עִנְיַן הַקָּרְבָּנוֹת, וְהַנְּשָׁמָה מִתְכַּוֶּנֶת בָּהֶם. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב וְאֶל הַבָּקָר רָץ אַבְרָהָם. וְאָז נוֹחַ לָהֶם וְלֹא יְכוֹלִים לְהָרַע לוֹ. על מנת להפוך את מידת הדין למידת הרחמים כיוון שעסק בפרשת הקורבנות מה כתוב שלושת המלאכים הפכו להיות סנגוריו אחד ריפא אותו מהמילה אחד בישרו על הולדת יצחק, עוד מביא מדרש תנחומא צו פרק יג) זאת תורת העולה ומהו עולה אלא שהיא עולה לפני הקב"ה ומכפרת על עונותיהם של ישראל כי בעת שעשה אברהם עולת האיל שנאמר (בראשית כב) וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל אחר ומהו אחר אלא אחר שראה הקב"ה כי בכל לבבו ובכל נפשו בא להעלות ליצחק בנו לעולה, ושלח לו האיל, עניין הקורבנות הוא העבודה שעל שלושה דברים עומד העולם ואחד מהם הוא העבודה, "עבודת הקורבנות" וכל השפעת ישראל בין המזון הגשמי ובין הרוחני הגיע אליהם על ידי הקורבנות, ועל כך אמר רבי יהודה בר סימון מעולם לא לן אדם בירושלים ובידו עוון כיצד? קורבן התמיד של שחר מכפר על עוונות שנעשו בלילה, ושל בין ערביים מכפר על עוונות שנעשו ביום, כך שלא היה אדם בירושלים שלא התכפרו לו העוונות כל יום. וכל העוסק בקורבנות בלימוד בקריאה כאילו הקריב קורבן עד כדי שהלימוד הוא כנגד תענית זו סגולת עסק הקורבנות ונשלמה פרים שפתינו והקב"ה ברחמיו יחשיב לנו את הלימוד הזה כנגד הקורבנות ויכפר לנו ולכל עם ישראל על כל עוונותינו ויגאל אותנו וישלח לנו משיח צדקנו במהרה אמן

 

 

....


זוהר חדש - תיקונים


אָמְרוּ נִשְׁמָתִין דִּמְתִיבְתָּא עִלָּאָה, וַדַּאי הַאי אִיהוּ דְּדַרְגֵּהּ עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּעָתִיד לְאִתְגַּלְּיָא בְּדָרָא דְּמַלְכָּא מְשִׁיחָא אִתְגַּלְּיָא בֵּהּ.

אמרו נשמות של הישיבה העליונה

זו דרגא של העמוד האמצעי

שעתיד להתגלות בדור של מלך המשיח

העמוד האמצעי

התינוק - פנים קטנות - זעיר אנפין

זה הילד ישראל שמו -

הוא הבן של מלך מלכי המלכים

והוא עבר תהליכי גדילה ולמידה

ונפילות וקימה

וגלויות

הכל כדי להיות ראוי להיקרא בן של הקב"ה

בנים אתם לה"

הוא נגלה בכל דור

וְרָזָא דְּמִלָּא קְרָא אוֹכַח, מַ"ה שֶּׁהָיָ"ה הוּא שֶׁיִּהְיֶ"ה. וּבָהּ מִמְּכוֹ""ן שִׁבְתּ""וֹ הִשְׁגִּי""חַ אֶל כָּל יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ.

סוד שלו הוא מה שכתוב

מה -

שהיה

הוא

משה

משה - הוא כללות ישראל

ממכון

שבתו

השגיח

משה

ישראל לעתיד לבוא, נבנה

מפנימיות וחיצוניות

של כל נשמות ישראל

יש את השורשים - הם האבות

הנביאים

מלכות בית דוד

הצדיקים - משורש יוסף

וכל העם קשור לשורש מהם

אבל - הראש

הדעת

הוא משה רבינו

הוא הפנימיות

הוא המקשר אל הקב"ה

פסול לך את הלוחות

לך, עבורך, כל שאר העם יינקו ממך!

הרועה הנאמן - רעיא מהמינא

קוּם רָעֲיָא מְהֵימָנָא לְאִתְּעָרָא לְהַהוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר. וּכְמָה אִנּוּן דְּמִיכִין וְשֵׁינָתָא בְּעֵינֵיהוֹן, דְּלָא פַּתְחִין לוֹן לְאִתְעַסְּקָא בְּרָזִין דְּאוֹרַיְתָא,

קום רעיא מהמנא - קום רועה נאמן

הגיע זמן לפקוד את העדר

עליהם נאמר

אני ישנה וליבי ער

כמה כולם ישנים - בדור האחרון הזה

פתוחים לעולם הזה, לתאוותיו

לעולם נעלם המשקר, המדמה..

וסותמים עינהם לראות את האמת

על ידי

סודות התורה

דְּכָל רָז אור אִתְקְרֵי, לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

כל רז נקרא אור

רז = גימטירה 207

אור = 207

להאיר לאחת המיוחדת

בת עין

בת של ע - ...ע = 70

היא המלכות

השכינה הקדושה

שמעליה 7 רועים

שומרים

שבע הכלולים מעשר - 70 נפש בני יעקב

שכל תכליתם היא

בת עין

שכינה

שומרני כאישון בת עין

להיות שומרי השכינה, שומרי המלכה

למסור נפש עבור הבת, היחידה שהלכה לאיבוד

ביער העמים, מבוזה ומושפלת

צועקת ומייללת

לבניה ולבנותיה

שובו - שובו הביתה

לְאַנְהָרָא בֵּהּ לְבַת עֵינָא וּלְאִתְּעָרָא לָהּ בֵּהּ לְגַבֵּי בַּעְלָהּ, דְּאִיהִי דְּמִיכָא בְּגָלוּתָא בֵּין אִנּוּן מָארֵי תּוֹרָה. דְּלֵית חַד מִנַּיְהוּ דְּיִתְּעַר לָהּ בְּבַעְלָהּ דְּאִיהוּ ר""ז אוֹר דְּנָהִיר בָּהּ בָּבַת עֵינָא. דְּרָז אוֹר אִיהוּ בְּחֻשְׁבָּן.

להאיר בה בתוכה את אור התורה

היא דלה ועניה אין לה מעצמה כלום

רק שאריות שבניה נותנים לה

כאשר הם לא מבקשים עבור עצמם

כל היום

תן לי...תן לי

הב ..הב לי

אפילו בעלי התורה

לומדים עבור עצמם

ואין לה מנחם

ואין לה עזרה

חוץ

מאלו העוסקים בסוד

יודעים את סודה של המלכה

שהיא העולם הבא

היא התכלית

והם נדבקים רק בה

ואתה הרועה הנאמן

משה רבינו

עתיד להתגלות בדור האחרון

וללמד את ישראל את סודותיה

מעלותיה

של כלת משה

דְּהָא אַנְתְּ הוּא דְּאִתְּמַר בֵּהּ מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי. דְּהָא הֲווֹ כֻּלְּהוּ נְבִיאַיָּא וְחַכְמַיָּא וּמָארֵי קַבָּלָה לְגַבָּךְ, כְּסִיהֲרָא וְכוֹכְבַיָּא וּמַזָּלֵי דְּלֵית לוֹן נְהוֹרָא אֶלָּא מְשַׁמְּשָׁא.

כפי אז

משה קיבל תורה מסיני

כולם קיבלו ממשה

הנביאים

החוזים

הצדיקים

החכמים

הוא כמו אור החמה המאיר לכוכבים וללבנה

כי אין לכל הכוכבים והלבנה

אלא מה שמקבלים מהשמש

וּבְגִין דְּאִתְּמַר בָּךְ פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. קוּם אַנְהִיר לוֹן דְּעַד דֶּאֱמֶת אַנְהִיר לוֹן, כֻּלְּהוּ הֲווֹ בַּחֲשׁוֹכָא וְלֵית לוֹן נְהוֹרָא.

בגלל זה נאמר פני משה כפני החמה

קום תאיר

קום תדליק את נשמות ישראל

קום תפתח לב כל אחד מישראל

כפי שעשית

כולם בחשיכה

אין איתנו מי יודע מה

קום עד שהאמת

תצעק

קום עד שכל ישראל יאמרו שוב

נעשה ונשמע

קום וקבור את קורח ועדתו

קום גיבור מחה את העמלק

קום משה רבינו

הגיע זמן הגאולה

 



חזרה לדף הבית
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים